Μεταπτυχιακό στις Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα Εξ Αποστάσεως Αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στις Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα μοριοδοτείται στο δημόσιο τομέα και παρέχει στους φοιτητές εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που βασίζονται στην ενσωμάτωση θεωρίας, έρευνας και πρακτικών εφαρμογών της σχολικής ψυχολογίας και άλλων κλάδων της ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα.
Αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο με το αντίστοιχο των Ελληνικών ΑΕΙ.
Κάνε την αίτησή σου ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ!
Διάρκεια σπουδών: 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα (πλήρης φοίτηση) ή 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα με πρακτική άσκηση (πλήρης φοίτηση)
Τίτλος πτυχίου: Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στις Εφαρμογές Ψυχολογίας στη Σχολική Κοινότητα
Τμήμα: Ψυχολογίας και Κοινωνικών Επιστημών
Επίπεδο σπουδών: Master (2ος κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Τύπος σπουδών: Εξ Αποστάσεως (Full time ή Part time)
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ενίσχυση της μάθησης, της θετικής ανάπτυξης, της προσαρμογής και της ένταξης όλων των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα στοχεύει στη στήριξη της μάθησης, της προσαρμογής και των αναγκών των μαθητών/τριών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επιπρόσθετα, προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν ψυχολογικές αρχές για να προωθήσουν θετικά αποτελέσματα μαθητών/τριών, όπως βελτιωμένα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, κίνητρα και κοινωνικο-συναισθηματική ανθεκτικότητα και ευεξία, καθώς και να είναι σε θέση να επικοινωνούν αποτελεσματικά για θέματα του τομέα της σχολικής ψυχολογίας σε διαφορετικά ακροατήρια, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των γονέων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και του ευρύτερου κοινού.
Παράλληλα, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του προγράμματος θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα και προγράμματα παρέμβασης στο πλαίσιο της λειτουργίας του σχολείου.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που προέρχονται από τον χώρο της Ψυχολογίας, της Εκπαίδευσης, καθώς και άλλων συναφών κλάδων.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι/ες αναμένεται να:
- Μπορούν να χρησιμοποιούν ψυχολογικές αρχές για να προωθήσουν θετικά αποτελέσματα μαθητών/τριών, όπως βελτιωμένα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, κίνητρα και κοινωνικο-συναισθηματική ανθεκτικότητα και ευεξία.
- Είναι σε θέση να επικοινωνούν αποτελεσματικά για θέματα του τομέα της σχολικής ψυχολογίας σε διαφορετικά ακροατήρια, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των γονέων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και του ευρύτερου κοινού.
- Συνθέτουν γνώσεις και δεξιότητες σε πεδία της ψυχολογίας που άπτονται της εκπαίδευσης και αφορούν τόσο την εφαρμογή όσο και την προώθηση της γνώσης στον τομέα αυτό.
- Κάνουν κριτική αναπτύσσοντας κριτική επίγνωση σε θέματα επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτισμικά στο πλαίσιο της ψυχολογίας στον χώρο της εκπαίδευσης.
- Επεξηγούν και να εφαρμόζουν θεωρίες, τεχνικές, και δεξιότητες της ψυχολογίας και ψυχοπαιδαγωγικές μεθόδους με στόχο τόσο την πρόληψη αλλά και την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση συχνών και συνηθισμένων συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων και συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον.
- Συνθέτουν και καλλιεργούν τις υψηλές νοητικές λειτουργίες και την ανάπτυξη δεξιοτήτων με αξιακές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές διαστάσεις, προκειμένου οι φοιτητές/τριες να ανταποκρίνονται επιτυχώς στις απαιτήσεις του επαγγέλματός τους και στις εξελίξεις της εποχής.
- Σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα που μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια της λειτουργίας του Σχολείου, καθώς επίσης και προγράμματα παρέμβασης στο πλαίσιο της λειτουργίας του Σχολείου.
- Γνωρίζουν ποιες μεθόδους θα επιλέξουν και ποιες τεχνικές θα πρέπει να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν για την κατάλληλη και αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσκολιών των μαθητών/τριών.
Κατηγορία Μαθημάτων | ECTS |
Υποχρεωτικά Μαθήματα | 60 |
Μαθήματα επιλογής | 30 |
Πρακτική Άσκηση (Προαιρετική) | (20) |
Σύνολο | 90 (110) |
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 60 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLSPS501 | Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Εξελίξεις | 10 |
2 | DLSPS502 | Παιδιά Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 |
3 | DLSPS503 | Μεθοδολογία της Έρευνας | 10 |
4 | DLSPS504 | Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση | 10 |
5 | DLSPS505 | Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση Παιδιού και Εφήβου | 10 |
6 | DLSPS506 | Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση | 10 |
Μαθήματα Επιλογής
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 επιλέγοντας 3 επιλεγόμενα μαθήματα από την ακόλουθη λίστα ή Μεταπτυχιακή Διατριβή (Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι & ΙΙ):
Επιλεγόμενα Μαθήματα ή
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLSPS511 | Ψυχοθεραπευτικές Διεργασίες | 10 |
2 | DLSPS512 | Ψυχοσυναισθηματικές Διαταραχές | 10 |
3 | DLSPS513 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία | 10 |
4 | DLSPS514 | Διαχείριση ψυχοκοινωνικών κρίσεων στη σχολική κοινότητα | 10 |
5 | DLSPS515 | Διαφορετικότητα και Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες | 10 |
6 | DLSPS516 | Γνωσιακή Νευροψυχολογία | 10 |
Μεταπτυχιακή Διατριβή
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLSPS509 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι : Προετοιμασία Ερευνητικής Πρότασης | 10 |
2 | DLSPS510 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ : Ετοιμασία, Υποβολή και Υποστήριξη Διατριβής | 20 |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ)
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLSPS507 | Πρακτική Άσκηση Ι | 10 |
2 | DLSPS508 | Πρακτική Άσκηση ΙΙ | 10 |
Η αξιολόγηση του φοιτητή και η τελική βαθμολογία του κάθε μαθήματος προκύπτει από τον συμψηφισμό των βαθμολογούμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και της τελικής εξέτασης.
Για ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής στα μεταπτυχιακά προγράμματα κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.
Για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τα μεταπτυχιακά προγράμματα επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας που θα βρείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.